Jistě všichni znáte technické šotky, kteří íse objevují velmi často – a ZARUČENĚ v ty nejhorší momenty! Ani TRLE se nevyhnuli, a tak se podívejme jak nezešedivět a nerozbít PC!

Co můžete a co už ne

Ne všechny definice, které najdete v návodu, jsou přesné, proto pozor:

chci tímto upozornit na fakt, že i když můžeme podle editoru položit na mapu až 256 objektů, ve skutečnosti můžeme pouze 245. Důvodem je potřeba volných míst pro animované objekty. Kdybych vám měla poradit, nepřekračovala bych 200, protože pak je hra moc zpomalená a může to vést k problémům. Pokud musíte mít hodně velký level, radši si ho rozdělte na dvě části a pomocí přeskakování mezi levely je spojte.

Stejně tak dělá problémy mnoho textur na mapě – nemyslím množství, ale druhy. Nesmíte zapomenout, že informace o texturách nejsou pouze ty, které vy dáváte na mříž, ale zahrnuje i všechny textury použité na objektech. Držte se proto při výběru různorodých textur na uzdě, ať se vám nestane to, co mě – při načítání mi havaroval celý systém a pomohl už jen tvrdý restart.

 


Chybové hlášky editoru

 

Arg list too big
Při ukládání projektu si editor zapamutuje celé cesty k souborům. Pokud je při znovu načítání nenajde, ohlásí vám tuto chybu a pak následuje výzva ke znovunalezení atd. Vše otexturované vám zčerná (nebo udělá jinou neplechu), přesto si pořád pamatuje, která textura kam patří. Stačí jen znovu textury načíst a vše bude jak má být. Pokud ale nezadáte ihned cestu k objektům, pak vyhlásí následující:

Warning: texture file (název) not found
Toto je hláška zcela jasná a s tím nic neuděláte, protože jste v průšvihu s následující hláškou:

Retain all Triggers (Remap to Lara?)
Pokud dáte Cancel, všechny nenalezené objekty se z mapy smažou. Podobná hláška o chybách na mapě se objeví, když vymažete z wadu objekt, který máte někde na mapě. v tomto případě si projekt rozhodně neukládejte a nejdříve dejte do pořádku všechny cesty k souborům ve Windowsu. Poté projekt znovu načtěte. Jestli vám už vše sežere, nic nebude hlásit a chyby nebudou, máte vyhráno.

Po spuštění editoru se mi zmrazila všechna tlačítka
Toto dělá počáteční otázka, jestli chcete načíst autosave. Ona se totiž někdy neviditelní a tím vám zablokuje vše. Řešení je jednoduché – buď zmáčknete Enter, pokud chcete načíst autosave, anebo Esc, jestliže autosave nechcete. A vše zase funguje.

Při minimalizování a maximalizování, je vše černé
Stačí buď to udělat znovu, nebo pokud jedete v obnoveném okně, okno posunout. Někdy pomáhá i šipkou zarotovat 3D prostředí.

Editor dělá grafické problémy při editování s Draw Doorsem
Toto se děje při kartách GForce. Nedá se proti tomu nic dělat, jen budete editovat povětšině bez „Draw Doors“.

Při načtení textur dostanou všechny objekty divné barvy
to platí jen při režimu editování (na hru nemá vliv). Pokud vám to ale moc vadí, stačí znovu načíst objekty. Připomínám tím, že na začátku se první načítají textury, pak objekty, abyste předešli těmto problémům.

Po Output Wadu spustím hru a když se vrátím zpět do editoru, nic nefunguje (nereaguje)
Zapomněli jste dát před minimalizováním okna editoru OK u informačího okna, že vše proběhlo v pořádku. Při znovu naběhnutí pak tato hláška se zneviditelnila. Stačí zmáčknout Enter.

Při spuštění tomb4.exe hra spadne
Máte špatný script nebo english.dat. Také se to stává při špatně naeditovaném title.tr4.

Ve hře nefunguje load a návrat do hlavního menu (hra spadne do Windowsu)
Špatně naeditovaný LoadCamera ve scriptu. Ujistěte se, že je tam naeditovaná místnost, která na mapě existuje.

Hra spadne při načítání levelu
S největší pravděpodobností vám na mapě chybí objekt „LARA“.

Lara dělá chyby při lezení po žebříku, ručkovacím stropě apod.
Veškeré tyto animační chyby jsou způsobeny chybnými wady, které obsahuje původní editor. Musíte si stáhnou opravené wady a přepsat je. nezapomeňte znovu zkomprimovat soubory přes Tomb2pc.exe. Opravené soubory najdete i na tomto webu v Downloadech.

Ve hře narazím na místo, přes nějž jde vidět skrz/ do černa
Důsledek neotexturovaného místa.

Ve hře jsou některé objekty v podobě Lařiných trenek
Na mapě je objekt, který není ve wadech.

Ve hře některé věci stojí (např. vodopád), nebo je vidět v nehybném stavu.
Pokud se má hýbat, musí se spustit TRIGGERem. Pokud objekt je vidět i když si to nepřejete, zapomněli jste dát v OCB Invisible.

Lara projde skrz objekt
U objektu je špatně nadefinována kolize. To lze spravit některými vedlejšími programy např. Strpixem.

Lara se nemůže dostat ke dveřím z druhé strany – neviditelná zábrana
Tak to se stává často při špatně daných dveřích. Dochází k tomu při točení a přesně nevím, jaké je v tom pravidlo. Vždycky dám dveře prostě na vedlejší čtvereček a natočím je tím pádem i jinak.

Obecně Lara nedělá to, co by měla – nesebere pickup z podstavce, udělá špatnou animaci u tlačítka, nechce vypáčit dveře apod.
Všechny tyto podobné situace jsou vinou špatně nadefinovaného OCB v objektu.

Lařin cop se objevuje z nekonečna, popřípadě má malá Lara jeden cop
Špatně nadefinováno YoungLara ve scriptu.

Nepřátelé chodí ve vodě či na jiných nevhodných místech
Pokud má nepřítel k tomuto prostředí přístup, BOXem mu zakážete jít tam, kde toto políčko je (popřípadě mu stačí boxama jen odříznout cestu).

Neopravitelné chyby v editoru:

V dálce se v místnosti zobrazuje horizont nebo slunce (slunce se dá spravit pouze, pokud ho na mapě vůbec nepotřebujete – vymažte ho úplně ze scriptu), světlo z ohně prosvítá skrz zeď do druhé místnosti, kouř ohně jde skrz podlahu… s tím, bohužel, nic neprovedem.