Poté, co jste si (samozřejmě důkladně) nastudovali editor a jeho ovládací prvky, byste měli být schopní začít v něm pracovat. Ovšem abyste mohli úspěšně tuto práci zvládnout, je nutné kromě editoru samotného znát i hru, do které budete chtít vytvářet levely. Pro někoho je to naprostá samozřejmost, ale dle mých zkušeností to bohužel není pravidlo –  a tak se do tvorby pouští lidé, kteří o TR nevědí nic, nebo velmi málo.

úvod_transparentProto by měl dále pokračovat jen ten člověk, který odehrál alespoň jeden díl TR. Ovšem ideální je znalost všech dílů. Tyto díly se od sebe liší, sice většinou jen málo, ovšem z pohledu autora levelů jsou to změny markantní. Nebudu zde rozebírat, čím se dané díly TR od sebe liší, neboť je to částečně popsané v podkapitole Optimalizace levelu. A zbytek byste měli znát, když máte záměr tvořit levely 🙂
Setkáte se s mnoha ukázkami, a proto předem upozorňuji, že vše zde dále popsané bylo testováno na enginu TR-4 TRLE. Možná se divíte, co znamená označení TRLE za udáním dílu hry. Takto je označován originální editor pro TR, který byl vydán jako doplněk k pátému dílu.

Víceméně je tento editor podobný tomuto (DXTre3D), s tím rozdílem, že se v něm dají vytvářet levely pouze do TR-4. Dokonce je tato verze TR-4 poněkud modifikovaná pro účely TRLE editoru – a tak se levely z TRLE editoru nedají zaměňovat s originálními levely z plné verze TR-4.

Proto se levely vytvořené za pomoci TRLE editoru označují jako TRLE levely. Výhodou našeho DXTre3D editoru je to, že dokáže vytvářet jakékoli levely do jakéhokoli dílu. Proto je také nutné rozlišovat jednotlivé verze i díly hry. S TRLE editorem se budeme i nadále setkávat a tak je nutné ho vlastnit také. Ten totiž krom samotného editoru obsahuje i hru samotnou, na které si vaše výtvory budete zkoušet. Dále pak obsahuje i několik programů pro editaci Scriptu a obrázků v menu. Všechny tyto programy se budete muset též naučit používat.

A nejen tyto programy, bude jich mnohem více – a pokud jednou budete chtít tvořit levely na úrovni, prostě se bez nich neobejdete. O všech těchto programech se dozvíte v sekci Ke stažení, kde najdete je i návody k nim v PDF. Zatím se ale bez nich obejdeme, kromě již zmiňovaného TRLE editoru.

Nyní se již pustíme do tvorby. Budeme vše popisovat postupně od nejzákladnějších úkonů až po ty složitější. Vše doporučuji si hned zkoušet, abyste si „to osahali“. Pokud jste začátečníci, nepřeskakujte v návodu s tím, že něco tak primitivního je snad každému jasné.
Jen si to zkuste, protože na tom budu posléze stavět a není možné se např.  učit propojování místností bez znalosti, jak takovou místnost vytvořit.