Takže jsme prozatím promysleli koncept levelu, vyrobili jsme mu kostru, tu jsme potáhli texturami. Osvětlením ještě dodáme na atmosféře.
Stínování
Stínování každé místnosti můžeme ovládat šesti prvky:
– z nichž každý prvek má své specifické vlastnosti a je svým způsobem nenahraditelný. Dokonalá souhra barev a odstínů je pak odrazem každého designéra podle toho, jak je umí využívat a kombinovat. Pro dokonalé stínování je tedy potřeba nejen vědomostí, ale i talentu, a je to doslova výtvarné dílo.
Není třeba nějak rozvlekle rozvádět způsoby stínování, protože to je individuální věc každého tvůrce, ale pomohu vám s údaji, které byste měli určitě o těchto prvcích vědět. Pro srozumitelnost každý prvek vysvětlíme a jejich dopady ve hře ukážeme tabulkou.
Barva místnosti – udává celkové zabarvení všech textur a Lary při průchodu. Pokud použijete Shadow, bude se tónovat do zvolené barvy.
Light – zdroj světla pro textury, dá se zvýraznit specifickou barvou. Já osobně skoro nepoužívám vzhledem k větším možnostem Spotů.
Shadow – zdroj tmy. Na Laru působí až tím, že zčerná, jakmile se k tomuto zdroji přiblíží.
Sun – báječný efekt pro venkovní prostory. Kde umístíte slunce, tam se vytvoří automatické osvětlení pro celé okolí, podle výšky umístění také dosah (tzn. když je moc nízko, nesvítí za kopec, a také je ovlivněn podle toho, jak je kopec velký, takřka podle toho za ním světlo také začíná). Můžete si měnit barvy i umístění, ale pozor: Má také vliv na Laru – na jejím těle se projevuje sluneční osvětlení. Bohužel, přišla jsem na to, že ať umístíte slunce kamkoli, na Laře svítí vždy jen z jedné strany. Proto si dávejte pozor na světla a stíny, aby celá místnost nebyla osvětlená, jakoby z východu a Lara z jihu. Podle slov autorky nemusí jít o chybu, může zde být možnost úpravy v nastavení, pokud s tímto máte zkušenost, napište.
Spot – moje nejoblíbenější a tudíž nejpoužívanější nastavení. Je to bodové osvětlení, které má přímý vliv úplně na všechno. Dá se u něj měnit barva i poloha a navíc je velice inteligentní :-). Dokáže dělat moc pěkné efekty s povrchem obtékaným světlem; také dopad na Laru je tady velmi dobrý. Připadá vám potom v té místnosti reálnější.
Effect – zajímavá funkce. Má vliv pouze na textury a slouží k dodělávkám mezer ostatních prvků. Umí vytvořit bodově stín i světlo a to pouze tam, kde byl položen bez ohledu na svou pozdější výškovou úroveň.
Ovládací panel
červená – výběr prvků
žlutá – barva místnosti
modrá – pozice světla
zelená – intenzita
fialová – barva prvku
Tlačítlo Lighting přepíná mezi režimem stínování a texturování.
Doporučuji pokládat stínovací prvky v režimu základním (čili bez Face Editu) vzhledem k tomu, že potom vám předělává daný úsek na texturu zaznačenou.
Dopady osvětlení
VLASTNOST/PRVEK | LIGHT (světlo) | SHADOW (stín) | SUN (Slunce) | SPOT (bod, místo) | EFFECT | Barva místnosti |
Změna barvy | ANO | NE | ANO | ANO | ANO | ANO |
Změna polohy | NE | NE | ANO | AMO | NE | xxx |
Dopad na objekty | NE | NE | ANO | ANO | NE | NE |
Vliv na Laru | malý | ANO | ANO | ANO | NE | ANO |
Tak, tohle bychom taky měli, je čas místnost trochu zaplnit.