Existuje ještě mnoho a mnoho věcí, jak si vytvořit hru do puntíku podle svého. Podívejme se na to, co by se Vám mohlo ještě hodit!

Lara

Začneme – li Larou, můžeme ji dát jiné oblečení, (dnes už jsou na internetu přístupné archívy nejrůznějších modelů převážně amatérské tvorby ke stáhnutí) – informaci o jejím vzhledu obsahuje objekt LARA_SKIN – a pokud vlastníte některý z programů editace wadů, není problém něco takového zaměnit. Pokud program podporuje i vytahování objektů z TR levelů, je možno si taky vzít vzhled Lary z dřívějších Tomb Raiderů. Chci vás upozornit na to, že většina amatérských tvoreb je vzhledově velice neprofesionální a tak bych tento krok pro tvorbu na vyšší úrovni nedoporučovala. Samozřejmě, pokud chcete sami něco takového dělat, měli byste vždy přetvářet s rozumem a nesnažit se vše originalitou „přeplácat“.

Načítací obrázek při spuštění hry

se dá změnit jakýmkoli obrázkem o velikosti 800×600 formátu BMP s názvem „load.bmp“. Stačí jej vkopírovat přímo do složky TRLE a přepsat původní. myslím si, že je to velmi pěkné zpestření a navíc dobré jako úvodní lákadlo pro vaše hráče.

Název levelu

se mění scriptem, a to tak, že ve složce „Script“ budete editovat „script.txt“ a „english.txt“. V obou musíte název změnit, protože jsou na sebe tyto dva soubory závislé.

Tak třeba, pokud budete používat coastal.wad/tom/tr4 aj. přepíšete ve scriptu Coastal Ruins třeba na "Muj level". 
Potom to samé musíte udělat i v englishi (dávejte si pozor, abyste to napsali úplně stejně!). 
když potom spustíte "English Script.bat", vše se samo převede do souborů .dat. Teoreticky by seměly tyto soubory překopírovat samy do složky nad ní, 
ale mě to vůbec nefunguje, takže to když tak, překopíruje všechno (script.dat a english.dat) do složky TRLE, popřípadě přepište.

Načítací obrázek při spuštění levelu

, respektive při loadu a ukončení se dá změnit pouze, máte-li ve scriptu napsáno „FlyCheat= ENABLED“ (pokud ne, přepište DISABLED na ENABLED :o- ). Ve hře si s Larou zajdete tam, kam chcete, uděláte záběr obrazovky (platí to, co vidíte vy na obrazovce, ne kam se kouká Lara!) a stisknete F1 – ve vrchním rohu obrazovky se vám ukáží čísla. Tak, jak jdou po soobě odshora, si je opíšete a pak za sebou vepíšete do scriptu ke kolonce LoadCamera=. Script překódujte, popřípadě zkopírujte.

Malá Lara

se dá nastavit do scriptu tak, že vytvoříte nový řádek s „YoungLara= ENABLED“. Nezapomeňte na to, že wad musí obsahovat objekt LARA_SKIN ve tvaru malé Lary. Pokud něco zapomenete přizpůsobit, má to legrační grafické následky (malá Lara s jedním copem, či velká s copánky mířící někam do nekonečna apod.) :-).

Změna loga ve hlavním menu

je už trochu složitější. Nejdříve musíte vytvořit svoje logo o velikosti 512×256, při čemž černá bude znázorňovat barvu transparentní (pokud někde chcete černou požít, aby byla vidět, tak ji jen trochu zesvětlete, nic se tím nepozná a ona se neprosvítí). Poté ji uložte ve formátu .raw do složky „Logo“. Tam spusťte logo.bat a program by vše ostatní měl udělat za vás. Stalo se mi ale, že na některých operačních systémech to nefungovalo.