Materiály pro tento editor byly převzaty z webu věnovanému TRLE a zčásti také ze stránek Sakula.
Tomb Raider Level Editor je možnost pro všechny nadšence do Tomb Raider her, aby si vytvářeli sami své světy, kde se může Lara prohánět od špiček himálájských velikánů až k vraku Titanicu na dně oceánu.
Už od dílu Angel of Darkness bylo v Lařině světě vidět razantní změny, které značku čekají, a s nástupem Crystal Dynamics jako by se tak trochu zapomnělo na to, co hru v éře Core Design tvořilo právě tou Hrou s velkým H.
Práce, kterou studio Core Design odvedlo, se někdy jeví jako docela snadná. Jakmile se ale jednou podíváte na levely Tomb Raidera „zevnitř“, je vám ihned jasné, že abyste vytvořili i vy sami něco tak kolosálního, je zapotřebí hodiny a hodiny pracovat s každým detailem, a navíc naprosto se sžít s celým editorem.
A přesně proto se právě tady budeme snažit přivést co nejpodrobnější návody pro Vás všechny, aby mohly vznikat další „like-Core“ veledíla z rukou nás, fanoušků.