VÝVOJÁŘ: Core Design | VYDAVATEL: Eidos Interactive | RATING: Teen | DATUM VYDÁNÍ: 20/06/2003 | VYŠLO NA: PC, PlayStation 2, Mac  LAŘIN HLAS: Jonell Elliott | OFICIÁLNÍ MODELKA: Jill de Jong | ÚROVNÍ: 34 | TAJEMSTVÍ: žádná

V pořadí už šestý počin společností Core Design a Eidos Interactive Tomb Raider 6 spatřil světlo hráčského světa v červnu 2003. Hra byla prvním Tomb Raiderem, který nevyšel na Play Station 1, a zároveň pilotním dílem série na nových konzolích. Jedná se o poslední díl, na kterém pracovala společnost Core Design.

Inovace Tomb Raider 6

S nástupem nových standardů se Tomb Raider 6 výrazně změnil. Grafika dosáhla výrazného vylepšení, sama Lara působí mnohem více lidsky. Výraznou novinkou pro hru jsou do té doby zcela neznámé prvky – rozhovory s postavami, které mohou posunout děj určitým směrem, boj holýma rukama, zvyšování Lařiny fyzické síly či stealth prvky.

Lařin arzenál oproti všem předchozím dílům prošel nevýraznější změnou – munice tentokrát může dojít ve všech zbraních, což může posléze hráči způsobit velké nepříjemnosti. Největší zastoupení zde mají klasické pistole, Lara však využije i taser, brokovnici, SMG a útočnou pušku. Pistole tentokrát Lara nenosí ve dvojici. Dále do výbavy získáte páčidlo.

Tentokrát se v Tomb Raider 6 objevuje i druhá hratelná postava – člen organizace, která také stojí proti zlu, které se Lara snaží zastavit – mladý muž nadaný nadpřirozenými schopnostmi jménem Kurtis Trent.

Příběh Tomb Raider 6

Na samotném začátku Tomb Raider 6 Lara navštíví von Croye v Paříži, strhne se mezi nimi hádka a von Croy je zavražděn. Lara se stává hlavní podezřelou a musí se dát na útěk, rozhodnutá objasnit, co se stalo, očistit svoje jméno a dostat vraha. Zároveň jí von Croy uložil úkol – najít pět Obscurových kreseb pro jeho posledního klienta. Laru pátrání zavede z Paříže do pražského Strahova, záhy však zjišťuje, že uvízla v mnohem nebezpečnější síti, ve které mocní hrají o všechno.

Nedokončená trilogie

The Angel of Darkness byl v původní myšlence koncipován jako první kapitola navazující linky her, minimálně trilogie. Vzhledem k problémům s neznámými technologiemi, tlaku na vydání souběžně s druhým filmem a uspěchanému vydání v nedokončené fázi plné drobnějších chyb a nedostatků hra u kritiků propadla a od trilogie bylo upuštěno, Core Design ztratilo práva na Tomb Raider a sérii přebralo studio Crystal Dynamics. Tato kapitola Tomb Raider nebyla nikdy uzavřena, ačkoliv se množí snahy fanoušků o navazování vlastními výtvory.