Před samotným hraním je třeba si uvědomit, že oproti minulým dílům se změnilo pár věcí – Lara má pořád do dvojice pistolí neomezeně munice, ale už musí přebíjet. Kromě pistolí může mít pouze jednu zbraň, čtyři granáty a jen tři lékárničky. Některé animace ve hře navíc vyžadují mačkání tlačítek, která se objevují na obrazovce, takže je třeba být ve střehu. V každém levelu je několik „secretů“ v podobě bronzových, stříbrných a jedné zlaté sošky. Jejich umístění nebudu popisovat, protože představují slušnou motivaci pro opětovné hraní.
Vyražte vpřed a přes vyvýšeninu přeskočte říčku, na druhé straně se dejte vlevo a skočte do jezírka s vodopádem. Přeplavte, vylezte na břeh a vyskočte na plošinu před vámi. Následuje krátká animace.
Jděte dál, kámen co vám brání v postupu tlačte před sebou dokud nespadne a neuvolní cestu. Přeskočte mezeru a vylezte po liáně kam až to půjde. Přeskočte na pravou liánu a spusťte se po ní dolů. Přeskočte z liány doprava na plošinu a pokračujte až na konec. Tady přeskočte na lano, pořádně se rozhoupejte proti vodopádu a skočte na římsu za ním. Proběhněte jeskyní, přeskočte propast a následuje animace.
Vyskočte na římsu vlevo a ručkujte, dokud nebudete moci přeskocit na druhou stranu. Teď jste nad vodopádem. Jděte proti proudu řeky a držte se u pravé skalní stěny, aby vás nerozdrtil valící se kámen. Jděte stále vpřed, po větvích přeskákejte až k vodopádu, přeskočte vodopád na druhou stranu a spustí se animace.
Zabijte prvního nepřítele, vylezte na římsu vlevo a vyskočte vzhůru na plošinu. Kámen zatlačte dolů, ten svojí vahou zvedne kmen stromu a animace naznačí jak dál. Seskočte dolů, vyskočte na právě zvednutou větev a z té přeskočte dál. Cestu dál blokuje kovové zdobené kolo.Je čas poprvé použít svojí magnetickou kotvičku, kterou kolo vytrhnete a projdete vzniklým otvorem. Následuje animace.
Zabijte dva otrapy, jděte k vodopádu, vyskočte na římsu a přeručkujte doleva. Přeskočte za sebe na tyč, z té dál na římsu a vylezte na plošinu. Odtud přeskočte na lano, rozhoupejte se a skočte na římsu za vodopádem. Jděte doleva, přeskočte přes propast a sejměte vojáka. Přijdete k další propasti, přeskočte a během skoku použijte kotvičku, díky které se zhoupnete na druhou stranu. Pokračujte stále dál ruinami, dokud se nespustí animace.
Sjeďte dolů, zlikvidujte žoldáky a dejte se vlevo do mírného kopce. Skočte na lano, zhoupněte se na druhou stranu a prostor pod vámi vyčistěte od nepřátel. Vydejte se po širokém kamenném schodišti, dokud se nespustí animace.
Jděte dovnitř, pomocí kotvičky překonejte propadlo a pokračujte až k další animaci.
Nyní jste v místnosti s řetězy. Vyšplhejte a přeskákejte po nich nahoru a zde skočte do otvoru. Projděte na druhou stranu a po dalším řetězu sjeďte dolů. Jedinou možnou cestou se dejte dál, až dorazíte k vodě. Skočte do ní, proplavte chodbu, vylezte, zastřelte jaguára a rychle proběhněte mezi pohyblivými kamennými bloky. O kus dál jsou další kamenné bloky, které překonáte jen s pomocí klece, kterou budete muset tlačit před sebou a tak vás bloky nerozdrtí. Pokračujte po schodech napravo, až se spustí animace.
Na zemi jsou tři nášlapné desky, které je třeba zatížit, aby se otevřela brána k postupu dál. K zatížení jsou tu tři klece. Jedna je nahoře, zbylé dvě tam musíte dostat. Seskočte dolů a z pod kamenné houpačky vytáhněte první klec. Natlačte jí na konec houpačky, vylezte nahoru a ze zbytku schodiště na zvednutý konec houpačky skočte. Klec tak bude vymrštěna nahoru. To samé zopakujte se zbývající klecí. Teď máte všechny tři klece nahoře a můžete je umístit na zmiňované desky, čímž si otevřete kamennou bránu. Jděte vlevo, vyskočte na řetěz a přes římsy a plošinky se dostaňte až k vámi otevřené bráně. Jděte dovnitř a spustí se animace u které bude třeba včas mačkat tlačítka.
Pokračujte chodbou a za ruce se spusťte dolů. Sejměte jaguára a přes otočné čtyřramenné sloupky se dostaňte do chodby nahoře. Pokračujte dokud se nespustí animace.
Bez zastavení utíkejte přes můstek, přeskakujte díry které dělá helikoptéra, dokud se nedostanete na pevnou zem. Tady zlikvidujte veškerý odpor a tím level končí.
Na začátku se zaměřte na cvičnou figurínu a vyzkoušejte si všechny útoky které Lara zvládá. Můžete si i zakopat s míčem a pokud se vám podaří trefit se do otevřených vrat s vlaječkami, ozve se zvolání : „Góól!!! “ :o)
Od figuríny se dejte vlevo na naměstí, kde se spustí animace.
Vyčistěte náměstíčko od vojáků a sundejte burana s brokovnicí nahoře. Dveře, kterými přišel jsou váš cíl. Vyskočte na stožár s vlajkou, vyšplhejte nahoru a přeskočte na terasu se zábradlím. Odtud se pomocí kotvičky přehoupněte na druhou stranu, kde byl týpek s brokovnicí.V místnosti seberte granáty a vyjděte ze dveří na střechu. Tady vás čeka uvítací výbor žoldáků. Zůstaňte raději na střeše a likvidujte je odtud, protože teď už létají vzduchem i granáty a nahoře jste relativně v bezpečí. Seskočte dolů, pokračujte ulicí za stálé likvidace vojáků. U nákladního vozu s těžkým kulometem zatočte vlevo a na konci ulice vás čeká krásná, černá Ducati.
Teď vás čeká jízda na motorce. Cesta je jasná, jen několik rad – Držte motorku stále na plný plyn,vyhýbejte se překážkám, sbírejte lékárny, přeskakujte mosty a likvidujte nepřátele.
Až doženete trojici nákladních aut, sejměte posádku a vyjeďte na valník. Spustí se animace.
Přenesli jsme se ve vzpomínkách do minulosti.Vyražte, protáhněte se štěrbinou a jděte chodbou stále vpřed. Následujte hlas Amandy, dokud jí neuvidíte stát v chodbě před sebou. Vydejte se k ní, ale cestu vám zahradí bortící se strop. Jděte zpět, v rohu se dejte doleva a projděte mezi krápníky do tmavé chodby. Podlezte dřevěné hroty a v místnosti dojděte k mrtvé Sarah. Vězměte bednu a opatrně ji natlačte na velkou nášlapnou desku. Vyjedou kopí, která se až na jedno zlámou. Z bedny na něj vyskočte a zhoupněte se na plošinku před vámi. Přes římsu se dostaňte do chodby vlevo, kterou projděte a seskočte dolů k dalšímu mrtvému.Uslyšíte volání Kenta který je za mříží napravo. Po krátkém rozhovoru odtlačte kouli z nášlapné plochy, aby zajeli bodce. Pak vyskočte na lano a zhoupněte se do patra nad Kentem. Proběhněte dveřmi, seskočte dolů a následuje animace.
Rychle utíkejte před monstrem a přeskakujte překážky. Honička skončí vaším skokem na lano, které se přetrhne a v animaci vás monstrum přeskočí.
Jděte vpravo, shoďte kamennou kouli z plošiny, navalte ji na nášlapnou desku a tím vyjede ze zdi kopí. Jděte zpět na plošinu a z ní přeskočte na další. Za mříží se setkáte s Amandou, ale jen krátce, protože musí utéci před monstrem. Skočte na vámi vysunuté kopí, zněj se zhoupněte na provaz a dál do chodby. Pokračujte jedinou možnou cestou, přeručkujte po tyči jámu s bodci a jděte dál dokud se nespustí animace.
Jste zpět v současnosti. Běžte ke zbytkům dřevěného domku, projděte a dorazíte k vodní ploše. Skočte do vody a potopte se. Plavte tunelem dolů a vplavte se do boční chodby nahoru nadýchnout. Znovu se potopte, podplavte pod rozbitou mříží, až se dostanete do prostorného sálu. Zde svítí čtyři modré spínače, které je třeba zmáčknout, aby se v místnosti vypustila všechna voda. Je třeba jednat rychle,protože tlačítka se po chvíli vrací opět do původní polohy. Po aktivování všech čtyř tlačítek nasleduje animace.
Prolezte rozbitou zdí, čímž spustíte další animaci.
Pokračujte, po římsách vyskákejte na plošinku a z té se pomocí kotvičky zhoupněte dál. Tady opět přes římsy a za pomoci kotvičky pokračujte k další animaci, při které bude třeba rychle mačkat tlačítka objevující se na obrazovce.
Hned po skončení animace se koukněte nahoru vlevo, kde je na kamenném podstavci umístěna koule, kterou za pomocí kotvičky strhněte dolů. V místnosti jsou v podlaze tři důlky a vy do nich musíte umístit tři takovéto koule.
Začněte s postrannímy důlky a do každého navalte jednu kouli, aby jste si zpřístupnili cestu ke třetí a poslední kouli. Následuje animace.
Jděte k pravému zpřístupněnému žebříku a přeskočte na římsu vlevo. Z ní skočte výš na další římsu představující ústa kamenné hlavy. Ještě jednou poskočte nahoru, přeručkujte vlevo a přeskočte na žebřík. Vylezte nahoru, kouli shoďte dolů a běžte jí dolů umístit do posledního důlku. Následuje animace, ve které se otevře brána před vámi.Vylezte po žebříku k další animaci.
Po jejim skončení vyskočte na římsu vpravo,z té na vyšší a nakonec na plošinku. Přeskočte na žebřík a vylezte nahoru.Přeběhněte plošinu doleva a přeskočte na výstupek. Z něj skočte na římsu a ručkujte doleva za roh. Doručkujte na konec, po římsách se spusťte na plošinu pod sebe a odtud přeskočte na lano. Zhoupněte se na druhou stranu a přes plošiny přeskákejte do míst, kde se objevili dva vojáci. Zabte je, vracejte se stejnou cestou kterou jste sem přišli a likvidujte nepřátele. Po laně vyšplhejte nahoru a zhoupněte se do otvoru před vámi. Proběhněte chodbou až k žebříku, vylezte po něm nahoru, podběhněte pod rozbitou mříží a po římsách vyskákejte nahoru. Doběhněte k provazu, vyšplhejte vzhůru a zde pobijte všechny nepřátele, aby se mohla spustit závěrečná animace tohoto levelu.
Vyražte k baru a promluvte s barmanem. Poté jděte od baru doprava do chodby a otevřením dveří spustíte animaci.
Po pár krocích cestou zpět se spustí další animace, po jejímž skončení smázněte veškerý odpor a zkoukněte další animaci. Vydejte se doleva a chodbou projděte k výtahu. Zmáčkněte tlačítko a vyjedete na střechu.
Tady vyjděte skleněnými dveřmi vlevo ven a před přistávací plochou označenou velkým „ H “ zahněte doprava. Střelte do výbušného sudu a uvolníte si cestu k tyči vedoucí na střechu. Nahoře kotvičkou odtáhněte kovový poklop a skočte dovnitř. Tady je už připravená červená Ducati. Nasedněte, vyjeďte ven a zatočte dvakrát doprava. Tam uvidíte modře osvícený nájezd. Postavte se s motocyklem proti němu a couvněte až na okraj střechy. Potom se naplno rozjeďte. Následuje animace vyžadující vaši spolupráci.
Přeskočte doleva na lešení, z provazu ustřelte skleněnou výplň, tím ho uvolníte a můžete se po něm zhoupnout na druhou stranu. Na konci lešení je natažené lano, po kterém sjedete na protější mrakodrap. Tady kotvičkou rozhoupejte kovovou plošinu nalevo a přeskočte na ni. Skočte a pomocí kotvičky se přichyťte za svítilnu. Natočte se doprava a zhoupněte se na plošinku. Tentokrát je třeba rozhoupat a přeskákat dvě kovové plošiny. Z druhé se stejně jako předtím odražte a přichytněte za svítilnu ve zdi svým magnetickým pomocníkem. Znovu se natočte doprava a zhoupněte se na střechu dírou v zábradlí. Tady vás čeká krátká animačka.
Na Laru vyběhnou nepřátelé s dvojicí agresivních čoklů, před kterými je lepší skočit na travnatý prostor se stromy, kde na vás psiska nemohou. Nikoho nenechte přežít a jděte do bílých dveří. Jděte po schodech nahoru, zatočte doprava a otevřete zelené dveře. Tady vypukne dost velká přestřelka, takže se snažte a nakopejte nepřátelům zadní části těla. Po rubanici ustřelte u velké obrazovky nahoře dvě oka a stáhněte ji magnetickou kotvičkou dolů. Tady sundejte nepřátele a dveřmi vyjděte ven, vstříc animaci.
Po tyči vylezte nahoru, přeskočte na římsu a vytáhněte se na plošinu. Přitáhněte a otočte kotvičkou plošinu před vámi a přeskočte na ni. Odtud přeskočte na plošinku s žebříkem, po kterém vylezte zase o kousek výš. Zase si kotvičkou natočte plošinu, přeskočte a vylezte po tyči nahoru. Skočte na horizontální tyč za vámi a tak si vlastní vahou natočíte další plošinu. Hupsněte zpět na předchozí tyč, popolezte nahoru a přeskočte na zpřístupněnou plošinu. Rychle přeběhněte a přes malou plošinku přeskočte na tyč. Ta je ale nestabilní, takže s odskokem na tyče za vámi neváhejte. Ty se ovšem také vylamují ze zdi, takže se zhoupávejte jedním, maximálně dvěma veletoči z tyče na tyč. Až skočíte na balkon, vstupte do dveří a postřílejte další skupinu nepřátel. Pomůže i sestřelení lustru. Jděte dveřmi nalevo, v modře osvícené části stiskněte spínač na zdi a z podstavce shoďte velkou ozdobnou kouli. Tlačte ji před sebou chodbou s laserovými paprsky, tím na sebe spustíte kulometnou palbu, kterou koule bezvadně vykryje. Na konci kulomet zmlkne a vy se můžete vydat chodbou, až ke dveřím do místnosti se zavěšenou sochou draka, kde vás čeká animace.
Všechny pobijte, kotvičkou pořádně rozhoupejte draka a ten vám uvolní cestu dál. Vylezte do vzniklého otvoru, ale do výtahu který se zde nachází ještě nechoďte. Jděte vpravo a v místnosti seberte ze stolu munici, kterou budete za chvíli potřebovat. Čeká na vás totiž první Boss. Teď jděte zpět k výtahu, tlačítkem ho přivolejte a vstupte. Vyjeďte nahoru, kde je už nažhavený bosák a užijte si animaci.
Souboj není příliš těžký, jen je třeba se rychle zorientovat. Jsou zde čtyři sochy a za každou je tyč. Rychle po jedné z nich vyšplhejte na ochoz, tím uniknete palbě z automatických kulometů a můžete se věnovat nepříteli. Ten po vás metá zelené energetické vlny, před kterými se dá schovávat za zmiňované čtyři sochy a pokud se ocitnete bez krytí, můžete je překonávat přikrčením, nebo přeskokem. Stačí se včas krýt za sochy, ve správnou chvíli do něho sypat olovo a boss brzy lehne. Hned poté vás čeká závěrečná animace a Japonsko máte za sebou.
Jděte jedinou možnou cestou vpřed, dokud neuvidíte vodopád a nespustí se animace.
Skočte dolů do vody a vylezte na ostrůvek s velkým mechanismem. Vyskákejte po pravé straně nahoru, otočte se doleva a hupsněte na lano. Tím celý mechanismus odblokujete. Nyní se na laně natočte proti kovově se blyštícímu kosočtverci a rozhoupejte se. Ve chvíli, kdy do něho Lara narazí nohama, se spustí animace.
Jděte do zpřístupněné chodby, až doběhnete k vodě, kde si kotvičkou přitáhněte kovový vor. Z něho následně přeskákejte pomocí dvou lan na druhou stranu. Cesta je jasná, pokračujte chodbou, zabijte ozbrojence a přeskočte neaktivní bodáky. O kus dál vlastní vahou zatěžkejte dlaždici a tím si otevřete dveře za bodci. Po opuštění dlaždice se dveře začnou pomalu zavírat, tak sebou hoďte ať to stihnete. Vběhnete do velkého sálu se spoustou vojáků. Následuje opravdu masivní přestřelka, při které si dávejte pozor hlavně na kulometné hnízdo nahoře. Po skončení masakru vylezte ke zmiňovanému kulometu, stoupněte si za něj, natočte se doleva a spusťte palbu na kamenný sloup, který brání v otáčení velkému kolu s tyčemi. Sloup se rozbije a spustí se animace.
Jděte vlevo, směrem k otáčejícímu se kolu a přeskočte na lano. Rozhoupejte se a přeskočte na jednu ze čtyř tyčí na obřím kole. Nechte se popovézt na druhou stranu a až budete naproti druhému lanu, zhoupněte se a přeskočte na něj. Po laně se zhoupněte na plošinu a z ní přeskočte na závěsnou kovovou plošinku. Pomocí kotvičky se i s plošinkou přitáhněte ke zbytku sloupu na druhé straně. Dveří nalevo si zatím nevšímejte a přeskočte na lano vpravo. Zhoupněte se, přeskočte na tyč, z té na další a nakonec přeskočte na žebřík, po kterém vylezte nahoru. V místnůstce kde vylezete, najdete druhý žebřík a opět po něm vylezte nahoru. Přes římsy vlevo přeručkujte a přeskákejte ke třetímu žebříku a vylezte. Jděte dál a v prostoru ke kterému dojdete zabte jaguára, seskočte dolů, dejte se vpravo a vyskočte na schody. Opět se dejte doprava, přeběhněte ochoz a na konci se vyškrábejte nahoru. Přeskočte na závěsný kamenný blok, ten začne pod vaší vahou klesat, takže až bude v rovině s druhým kamenným blokem, rychle na něj přeskočte a odtud hupsněte na žebřík. Vylezte nahoru a tady se spustí animace, která vám ukáže jak dál.
Skočte do vody, vylezte na vor a pomocí kotvičky se přitahujte za pilíře ke břehu vlevo, kde je z dálky vidět žebřík. Lezte nahoru a skočte dozadu na další závěsný kamenný blok. Je to stejné jako předtím – jeden zatížíte, ten začne klesat a vy včas přeskočte na ten druhý, který stoupá nahoru. Z něj skočte na kamennou plošinu. S rozběhem a pomocí kotvičky se zhoupněte na druhou stranu. Pokračujte skokem do praskliny ve zdi, přeručkujte doprava a spusťte se do praskliny pod vámi. Pokračujte přes spáry ve zdi stále doprava, až budete moci přeskočit na plošinu s nášlapnou deskou. Tady máte za úkol osvobodit ruce sochy, která je na prostřední a největší plošině. Toho docílíte zatížením dvou nášlapných dlaždic, z nichž u jedné právě stojíte a druhá je na opačné straně místnosti. Postavte se na dlaždici a spustíte mechanismus. V animaci spadne z jedné ze dvou otočných plošin kvádr, který vám bránil v cestě. Přeskákejte přes otočné plošiny na druhou stranu, zde zatěžkejte bednou druhou dlaždici a tím uvolníte první paži. Přeskákejte zpátky a opět vlastní vahou zatěžkejte první dlaždici. Teď musíte být velmi rychlí – přeskákejte k soše, rychle na ní použijte svojí kotvičku a stáhněte její uvolněné paže dolů, čímž se spustí další animace.
Skočte dolů, do teď už zatopených prostor a stejnou cestou, jako jste sem přišli místnost opusťte. Vraťte se do místnosti se dvěma velkými kamennými koly. Už se otáčí i druhé, takže ze žebříku na něj přeskočte a přes tyče a lano se dostaňte zpátky ke dveřím se zbytkem kovového sloupu. Bodce už jsou aktivní, takže je velmi opatrně překonejte a pokračujte až do chodby s rotujícími břity. Nemusíte se bát frustrujícího skákaní. Vezměte kamenný blok před vámi, opatrně ho tlačte před sebou a tím břity zablokujete. Buďte nicméně opatrní a blok tlačte při zdi. Po úspěšném zdolání téhle překážky vás čeká ještě jednou to samé, jen musíte kamenný blok vytáhnout ze zdi vpravo. Projděte stejným způsobem jako předtím a pokračujte jedinou možnou cestou vpřed, dokud se nespustí animace s kamennou koulí.
Musíte zdrhat před kamennou drtičkou, což je pro Laru úplná rutina :-)) Utíkejte, překonávejte překážky, dokud nedoběhnete do světla na konci tunelu :-)) a nespustí se animace.
Skočte na tyč vpravo, zhoupněte se na římsu před vámi a ručkujte doleva. Přeskočte na římsu za vámi a poposkočte na vyšší. Tady neotálejte a rychle přeskočte na tyč, jinak vás srazí uvolněný kámen. Zhoupněte se na další tyč, odtud hupsněte na kamennou plošinu a pokračujte skokem na závěsnou kovovou plošinku. Ta s vámi trochu sjede a vy přeskočte na kamennou plošinu se zbytky sloupů. Odtud se přes další kovovou plošinku dostaňte na druhou stranu. Cesta je jasná – skočte na tyč, odtud na zbytek zdi a přeručkujte doleva. Tady se zase nad Larou začne uvolňovat kámen, takže pokud nechcete z Lary udělat ťuhýka, rychle přeskočte na tyč a přes další dvě se dostaňte na římsu. Tady hrozí další nestabilní šutrák, tak rychle ručkujte vlevo, skočte o římsu výš, přeručkujte doleva a skočte na plošinu za vámi. Zde vlezte do chodby a jděte dál, dokud se nespustí animačka.
Rozsviťte baterku a seběhněte po schodech. Za pomoci kotvičky překonejte dvě jámy plné bodců a jděte průchodem stále vpřed. Tady smázněte otrapy a kotvičkou se zhoupněte na druhou stranu. Až doběhnete do pasáže s vodopádem, budou vás zajímat tyče ve zdi napravo. Přes ně se zhoupněte do štěrbiny, poskočte do vyšší a přeručkujte doleva. Dvakrát povyskočte výš, přeručkujte doprava a opět poskočte do výše položené štěrbiny. Přeskočte přes tyče za vámi na plochu s barely. Pobijte vojáky, přeběhněte přes most a pokračujte do další místnosti. Tady musíte chtě nechtě zlikvidovat další vzteklou kočičku a potom se vyškrábejte na schody nalevo. Po pár krocích se proti vám vyvalí kamenná koule, které uniknete ladným skokem na lano vpravo. Zhoupněte se na schody vpravo, ale tady se na vás vyvalí další kamenný drtič, takže buďte ve střehu. Pokračujte po schodech nahořu, stoupněte na nášlapnou dlaždici a tím spustíte animaci po které vás čeká bossák Rutland.
Držte Rutlanda stále v zaměřovači, nonstop uskakujte před jeho útoky do strany a zkrápějte ho olověným deštěm ze svých pistolí. Tím mu uberete zdraví, které si odskočí doplnit na jeden ze čtyř výše položených kamenných podstavců. Na každém podstavci je dobře viditelná kovová destička, která má na sobě popraskaný kryt. Ten rozstřelte a pomocí kotvičky celý podstavec i Rutlandem strhněte dolů. Opět bude následovat střelba a uhýbání a celý postup zopakujte i na zbývající tři podstavce. Tím Rutlandovi znemožníte doplňování zdraví a můžete ho bez problémů konečně udolat. Váš vítězný ryk doprovodí závěrečná animace tohoto levelu.
Rozběhněte se a skočte ze skály dolů. Během letu buďte ve střehu, jinak Lara bídně zhyne. Po doskoku na střechu se chopte těžkého kulometu a z ozbrojenců pod vámi udělejte dlouhou řadu ťuhýků. Seskočte ze střechy a vstupte do osvětlené budovy za nákladním vozem. Uprostřed místnosti je sloup s žebříkem, po kterém vylezete na střechu. Přeskočte přes otevřený poklop na hlídkovou věž a ustřelte hlavu prudícímu vojákovi. Sjeďte po dřevěném skluzu doleva na střechu a pobijte všechny vojáky. Dávejte si pozor hlavně na kulometné hnízdo. Po čistce seskočte dolů , vstupte do osvětlených dveří nalevo od kulometu a vychutnejte si další skvělou animaci.
Po opětovném vyběhnutí ven vás čeká masivní přestřelka. Použití kulometu nedoporučuji, protože nepřátelé zhusta používají granáty a pokud nechcete Laru učit dost bolestivě létat, použijte její zbraně a snažte se být stále v pohybu. Po rozdrcení veškerého odporu jděte k bráně vedle strážního domečku a stiskněte tlačítko na zdi. Otevře se vám brána, ale otrapové nahoře na kopci vám znepříjemňují život kutálením výbušných sudů dolů. Sudy se kutálejí pouze po cestě, takže je ve správný okamžik oběhněte po zasněženém vlevo a nahoře smázněte veškerý odpor. Vstupte do dveří, popojděte kousek vpřed a spustí se animačka.
Po žebříku vylezte nahoru a ze střechy přeskočte na rozhlednu. Dejte se po žebříku vzhůru a nahoře skočte na lano, po kterém sjeďte přes celý areál až na strážní věž. Seskočte dolů a likvidujte ozbrojence a následuje animace, jak se otevírají vrata na kolejích. Teď musíte rychle běžet k vratům, aby vám neujel vlak, který musíte dohnat. Bleskově likvidujte vojáky, u vrat naskočte na motorku a tunelem se vydejte vstříc další motohoničce.
Opět platí to, co v předchozích motodostizích – nepřátel je tentokrát víc, přibyla i ozbrojená auta. Jeďte co to dá, likvidujte nemehla na ostatních strojích, vyhýbejte se překážkám a sbírejte lékárny. Držte se vpravo, ať jste alespoň z jedné strany chráněni skálou. Po první přestřelce následuje průjezd horským průsmykem a další kolo likvidace ničemů. Tady už se objeví i ozrojenci s auty. Stále se držte napravo, dokud se neobjeví další horský průsmyk. Přes dva mosty přeskočte přes vlak a dostanete se přímo vedle něj. Najeďte na vagon a pokračujte po vlaku stále vpřed, dokud se nespustí animace, při které mějte prsty v pohotovosti.
Po animaci si kotvičkou přitáhněte rameno jeřábu a rychle přeskočte na lano. Zhoupněte se na protější plošinu a po žebříku vylezte kam až to půjde. Přeskočte doprava na desku na zdi a přeručkujte vlevo. Přes dvě tyče přeskákejte na tu samou desku na druhé straně. Spusťte se dolů, opět si kotvičkou přitáhněte rameno jeřábu, rychle skočte na lano a přes plameny se přehoupněte na druhou stranu. Tady rozstřelte větrák a vlezte do vzniklého otvoru. Pokračujte ventilační šachtou, sjeďte dolů a přeskočte probíjející kabely. Další kabely podlezte a u mrtvého těla u mříže seberte dokument. Pokračujte vlevo, skočte na tyč a několika ukázkovými veletoči se zhoupněte na lano. Přeskočte do chodby, sjeďte dolů a během skluzu překonejte skokem další kabely. Cesta je jasná, podlezte kabely a sestřelte větrák. Dejte se vlevo, opět při skluzu přeskočte kabely a na konci bleskově zničte větrák Přeskoky a podlézáním překonejte další várku kabelů a na následujícím skluzu se na konci odražte, skočte a chyťte se tyče. Zhoupněte se a pomocí kotvičky se ladně přeneste na druhou stranu. Jste před dalším skluzem, zlikvidujte dole překážející větrák a sjeďte.
Ocitli jste se v místnosti s červeně osvíceným generátorem nalevo. Vyskočte na velkou bednu hned vlevo a odtud přeskočte na krabici ventilace mezi žlutýma trubkama. Přeručkujte doprava a přeskočte na mřížovanou plošinu. Přeskočte k výrazně červeně osvícenému místu vlevo, pokračujte doprava a zde skočte na lano, čímž spustíte animaci.
Stoupněte si před generátor, pomocí kotvičky ho nahoďte a ejhle – budiž světlo :-)) Dobře nastudujte nasvícený plán na zdi a vydejte se jedinými, nyní už zaktivovanými dveřmi dál. Tady si dávejte pozor na zelený toxický plyn. Přes tyče a plošinky pokračujte dál, až se dostanete k probíjející trubce. Naskočte na ní a velmi rychle přeručkujte na druhou stranu. Na trubku naskočte, když je výboj nad Larou a kousek před ní, tak abyste se ho nedotkli rukama. Nemusím připomínat, že při kontaktu s Larou je tu zubatá co by dup! Na konci přeskočte na zeď za vámi a chyťte se. Přeručkujte doprava za roh a spusťte se dolů. Opět překonejte ručkováním probíjející trubku a na konci vstupte do vrat, kde vás čeká další pěkná animace.
Sjeďte dolů po spadlém mostu a postřílejte nepřátele. Naskočte na jiskřící tyč a přeskočte na plošinu.Vyškrábejte se o úroveň výš a přes dvě horizontální tyče se přehoupněte na lano. Zhoupněte se na tyč s modrou koulí na špici a vyšplhejte až nahoru. Tady musíte přeskákat přes další dvě tyče, které bohužel probíjejí, takže buďte rychlí, ale zároveň opatrní. Přeskočte k dalšímu mrtvému a seberte u jeho těla dokument. Vydejte se ke dveřím, vstupte a běžte chodbou pod zavěšenými kabely, dokud neuvidíte dobře známý zelený plyn. Vyskočte na plošinu, z té na tyč a veletočem na další plošinu. Odtud skočte do velké místnosti plné ozbrojenců, se kterými udělejte krátký proces. Tady je vaším cílem žebřík vedle nástěnné mapy napravo. Pro Laru je ale příliš vysoko, takže zatlačte opodál na jednokolejce stojící generátor ( vypadá jako vyšší drátěná bedna ), až se zarazí o zbytky spadlé plošiny. Vyskočte na generátor a z něho na žebřík. Odtud pokračujte doprava na plošinu, dokud se nespustí animace.
Z plošiny se přes tyč zhoupněte na další plošinu a z té hupsněte na lano. Zhoupněte se na římsu s modrou koulí přímo před vámi. Přeručkujte na druhou stranu, tady přeskočte na hrazdu. Pokračujte zhoupnutím na plošinu, dál skočte na žebřík který vaší vahou sjede dolů, takže při vašem případném pádu nebudete muset všechno opakovat. Přeskočte na plošinu vpravo, dojděte na konec a střelte do sudu v zamřížovaném okně před vámi. Exploze vám uvolní cestu, takže můžete použít lano na zhoupnutí do místnosti. Tady seberte u další mrtvolky dokumenty a pak pěkně po Tombraiderovsku zatáhněte za páku u ovládacích panelů. Tím se spustí další animace.
Seskočte dolů a nyní už pouze kotvičkou táhněte po koleji aktivní generátor. Ten bude sám odhazovat překážky v cestě, jen dávejte pozor ať Laru nezasáhne proud. Dostaňte generátor až ke dveřím kterými už sám projede, ale v chodbě se spustí jedovatý plyn. Přes plošiny a tyče ho překonejte, až dojdete k zatáčce doprava. Tady uvidíte, že generátor zaktivoval původně mrtvé kabely a ty teď jiskří a probíjí. Musíte je kotvičkou rozkmitat a včas probíhat, aby Laru neprofackovala elektrika. Je jich celá chodba, tak se snažte. Na konci proběhněte dveřmi, oběhněte generátor zleva a kotvičkou zatáhněte žluté dveře tak, aby mohl generátor vjet dovnitř. Tím se spustí proud a vy si všimněte nervózně se chovajících dveří napravo. Samozřejmě je třeba jimi proběhnout do místnosti, vstříc další animaci.
U dalšího mrtvého seberte dokumenty a proskočte dveřmi dál. Spustí se kratičká animace, jak tři týpci se štíty vbíhají na plošinu naproti. Pochopitelně je třeba všechny zlikvidovat, což vám ztěžují jejich štíty. Buď usadněte za zaktivované dělo a vytáhněte s jeho pomocí ze zdi kostky, které na ně jednoduše spusťte, nebo pokud vám to nepůjde, je budete muset zdlouhavě ustřílet. Potom pomocí děla přitáhněte zavěšenou plošinu zleva doprava a přeskočte přes ní na druhou stranu. Vstupte do dveří, vylezte na posuvnou plošinu, pomocí pistolí odstraňte dvě trubky a kotvičkou i s plošinou přitáhněte za kovové kolíky ve zdi. Na konci přeskočte na další plošinu, zase se přitáhněte za ocelové kolíky ve zdi, ale včas se přikrčte před probíjející tyčí. Přeskočte na poslední plošinu, kde celý postup zopakujte, jen přes probíjející tyč přeskočte. Po zdárném dokončení z plošiny seskočte, dejte se vpravo a vstupte do dveří, za ktzerými vás čeká animace.
Laře jde po krku Amandin miláček. Neútočte na něj, nemůžete ho zabít, jen se vyhýbejte jeho útokům. Musíte oběhnout celou místnost u zdi a cestou postupně zatáhnout za páky u čtyřech červeně svítících panelů. Po každém zatáhnutí se panel rozsvítí zeleně a bude kratičká animace. Až zatáhnete čtvrtou páku, tak se aktivuje a zpřístupní střelecká věž uprostřed místnosti, ke které rychle vyražte. Usedněte za dělo, ale bestie vás stále bude prudit a shazovat. Můžete ji zkusit dělem vhodit do elektriky, tak se jí na chvíli zbavíte a získáte trochu času. Dělem postupně natlačte čtyři velké koule mezi dvě malé tak, aby se uzavřel obvod a nastalo jiskření. Musíte si pospíšit, protože koule se po nějaké době zase vracejí zpět a obvod se zase přeruší. Také se pravděpodobně zase objeví bestie. Až se vám celá akce podaří, vznikne elektrický kruh, který odstraní fialový kryt nad dělem. Rychle seskočte a na kovově se blyštící předmět přímo nad střílnou hoďte svojí kotvičku a přitáhněte. Spustí se animace a Kazachstán je zdárně za vámi.
Vpravo nahoře vytrhněte kotvičkou kovovou mříž, pod vzniklý otvor natlačte bednu a vlezte dovnitř. Tady vytrhněte další mříž a otvorem se spusťte dolů. Teď jste se ocitli na malém dvorku mezi domy. Vyskočte na římsu nad oknem která je nejblíž ocelovému plotu, povyskočte výš a ručkováním po římse plot překonejte. Za plotem se spusťte dolů a zatáhněte za páku. Spustí se elektrický proud a animace.
Vylezte po trubce u zdi nahoru a přeskočte na římsu. Přeručkujte zpět, ale nespouštějte se na zem, protože by Laru propleskal elektrický proud. Spusťte se jen na římsu nad oknem, přeskákejte po těchto římsách doprava na kraj, kde se už můžete spustit a seskočit na zem. Projděte dveřmi do míst kde jste začínali, jděte doleva a v další místnosti zatáhněte za meč zaražený v kameni. Otevřou se dřevěná vrata, kterými samozřejmě projděte. S Larou jste se ocitli v místnosti s propadnutou podlahou. Popojděte na úzkou lávku a skočte na první tyč. Z té se zhoupněte na druhou, která se pootočí a jakmile se dotkne zdi, rychle se otočte a skočte na třetí tyč. Zhoupněte se a skočte na dřevěnou desku přímo před Larou – jsou to dveře, které otevíráte vlastní vahou. Hned, jakmile se vrata i s Larou začnou otevírat, přeskočte zpátky na třetí tyč, otočte se na ní a zhoupněte se do nově otevřeného prostoru. Tady přestřelte kruh vlevo nahoře, který drží dřevěnou loďku. Ta klesne a vy po ní přeskočte na druhou stranu. Tady zase zatáhněte za meč v kameni a v animaci spadnou dřevěné fošny, které odkryjí cíl pro vaší kotvičku. Stoupněte si před dveře, hoďte kotvičku a zatáhněte. Rychle se pusťte a kotoulem proklouzněte pod zavírajícími dveřmi na druhou stranu do místnosti s vysokozdvižným vozíkem.
Nasedněte a nejdříve odstraňte bedny, které vám brání v cestě dolů. Potom sjeďte po schodech do další místnosti. Tady nejdřív odvezte dvě bedny nalevo a potom vozíkem proražte zeď. Jeďte chodbou, vyjíždějících bodáků se nebojte, protože ve vozíku se vám nic nestane. Až dojedete k mříži, zvedněte ji vidlema vozíku nahoru a plnou rychlostí pokračujte v cestě. Prorazte další zeď a u animace buďte ve střehu.
Lara je teď ve velké místnosti se spoustou rozbitých schodišť, vedoucích dolů. Jděte tedy doleva na první schody, odtud skočte na římsu ve zdi, přeručkujte doprava a skočte na další římsu. Tady spěchejte, protože se římsa drolí a brzy upadne, stejně jako následující schody. Přeskočte na další zbytek schodů a dál na tyč. Zhoupněte se na římsu před vámi a z té na další, kterou opět musíte přeručkovat velmi rychle na další schody. Tady přeskočte na lano, zhoupněte se na nestabilní schody a rychle přeskočte dál na trochu pevnější. Skočte na římsu ve zdi a ručkujte, dokud se nebudete moci spustit do výklenku. Spusťte se dolů a po šikmině sjeďte konečně na dno celé haly.
Vydejte se po širokém schodišti do chodby, přeskočte jámu s ohněm a jděte pořád dál, až k hořící podlaze. Dva širší pásy hoří pořád, zbylé tři se zapalují postupně. Přitáhněte si kotvičkou ocelovou bednu, natlačte ji na první pás s ohněm a vylezte nahoru. Teď to chce jen rychlé prsty, postřeh a správným načasováním přehopsejte na druhou stranu. Tady si bednu opět přitáhněte k sobě a obdobným způsobem překonejte i druhé ohnivé inferno. Na druhé straně si bednu přitáhněte, natlačte ke kamenným vratům a tak přelezte přes bránu na druhou stranu. Tady zatáhněte za páku nalevo a brána, kterou jste přelezli se otevře. Bedna, která vám pomohla se bude hodit i nadále. Vtlačte ji do rotujících čepelí napravo, tím je zablokujete a můžete si dojít pro druhou bednu. Obě bedny protáhněte přes břity naproti kamenné bráně a tlačte je směrem k břitům, za kterými jsou vidět plameny. Jednou bednou zase břity zablokujte, druhou bednu protáhněte na druhou stranu a nakonec opět vytáhněte první bednu – uff!! Tady totiž plameny šlehají nonstop a jedna bedna by k překonání nestačila. Natlačte je do ohně za sebe, vyškrábejte se nahoru a s rozběhem přeskočte plameny. Chodba vás zavede k páce, zatáhněte a proběhněte rychle pod časovanými vraty, které jste pákou otevřeli. Cesta dál je jasná, nedá se zabloudit.
Zastavte až před nášlapnou deskou, která otevírá dveře v chodbě před vámi. Budete ji muset něčím zatížit, aby jste mohli pokračovat dál. Dejte se vlevo, skočte do vody a přeplavte na druhou stranu. Vylezte z vody, kotvičkou rozhoupejte starý lustr nad vodou tak, aby narazil do zdi, rozbil mříž a sám spadl do vody. Ze vzniklého otvoru vytáhněte rakev, naskočte na ní a pomocí kotvičky a kovových pochodní ve zdi se přitáhněte až na nášlapnou desku. Desku máte zatíženou a Lara může pokračovat nově otevřenými dveřmi.
Běžte dál, dokud nespadnete do vody. Tady je plovoucí rakev a kus před ní páka. Přehoďte páku, mříž za rakví se otevře a slabý proud začne rakev unášet chodbou. Vylezte na rakev a asi v polovině chodby skočte do průchodu napravo ( pokud stojíte čelem po proudu ). Když se stane,že se vám skok nepovede a spadnete do vody, doplavte k rakvi, vylezte, kotvičkou se přitáhněte proti proudu zpět a skok zopakujte. Tak, po úspěšném pokusu skočte do vody, plavte po proudu, zatočte chodbou dvakrát doleva a na konci zatáhněte další páku. Otevře se mříž, která uvolní váš bizarní vor v podobě rakve :-)) Vylezte na ní a nechte se unášet proudem. Nalevo (opět pokud stojíte čelem po proudu ) je zase chodba, do které z rakve přeskočte. Skočte do proudu a koukněte na krátkou animaci.
Objevíte se v podzemním jezeře, kde panuje neveselá atmosféra. Plavte stále vpřed a vylezte na břehu před monumentální stavbou. Dveřmi dovnitř nemůžete, to by bylo moc snadné :-)) Jděte vpravo a kotvičkou si natočte tyč se světlem tak, aby ukazovala na vodní hladinu. Pak jděte doleva a druhou tyč s osvětlením si natočte, aby byla naproti šikmině. Nalevo vyskočte po dvou římsách nahoru až na plošinu, odtud přeskočte na tyč, zhoupněte se na šikminu a odtud hupsněte na tyč, kterou jste si natočili. Ta se vaší vahou pootočí proti druhé vámi natočené tyči, vy spáchejte ukázkový veletoč a za pomoci kotvičky se elegantně přeneste. I tahle tyč se s Larou pootočí a ta se může zhoupnout na plošinku před sebou. Z té vylezte na další a na zdi skočte na štěrbinu. Přeručkujte doprava, poskočte nahoru na modrý parapet a přeskočte doprava na druhý. Z parapetu přeskočte na řetěz, po kterém vylezete nahoru a tam přeskočíte na střechu chrámu. Dejte se doleva, až dojdete k něčemu, co připomíná altánek. Uvnitř je lano, na které Lara s vaší pomocí skočí, sjede dovnitř chrámu a spustí se animačka.
Je tu několik kamenných rakví se jmény. Jděte k rakvi se jménem „Bedwyr“, která má jinou barvu než ostatní a je nalevo od vstupních dveří. Tím se spustí další animace.
Chyťte zmíněnou rakev a přetáhněte ji k polovině sloupu na druhé straně místnosti tak, aby se na něj dalo vylézt. Teď bude následovat akce na čas. Důkladně kotvičkou rozhoupejte lustr proti na zemi ležícímu zvonu, Potom rychle běžte k rakvi, kterou jste přitáhli ke sloupu a vylezte tak nahoru na sloup. Odtud přeskočte na lano se závažím. Pokud se vše povedlo, vaší vahou se zvon zvedne, rozhoupaný lustr do něho narazí a spustí se animace.
Teď se můžete otevřenými dveřmi vydat vstříc dalšímu Bossovi. A tentokrát je to kusanec, jak se patří. Pistole na něj neplatí a proto je třeba použít zcela jinou taktiku. Ve vodě jsou čtyři ostrůvky a na každém je zvon s pákou, na který Lara může zamířit zbraněmi. Je jedno u kterého začnete, vyhýbejte se hadovým útokům a palbou z pistolí jeden ze zvonů pořádně rozezněte. Had otočí hlavu za zvukem, vy bleskově přestaňte střílet, hoďte kotvičku na páku u rozezněného zvonu a rychle zatáhněte. Ze shora sjede klec, která hada udeří do hlavy a sebere mu čtvrtinu života. V krátké animaci rozzuřený had rozmetá zvon a vy se můžete zaměřit na další. Tenhle postup zopakujte ještě třikrát a had efektně zhyne.
Po boji skočte do vody, vylezte na hadovo mrtvé tělo a jděte směrem k hlavě. Odtud přeskočte na římsu, povyskočte nahoru a vytáhněte se na plošinu. Běžte chodbou, s kotvičkou přelétněte jámu, tady skočte na tyč, zhoupněte se a skočte na skluzavku. Přeskočte jámu a při animaci buďte připraveni na návrat jednoho simulanta :-))
Na mříži před vámi ustřelte oko a tím uvolníte řetěz. Vyskákejte na vršek mříže a odtud na řetěz. Zhoupněte se na plošinu naproti, zatáhněte za páku a po skluzavce sjeďte dolů. Jste v místech, kde jste už jednou byli. Teď se stejnou cestou vracejte a likvidujte ozbrojené zmetky. Doběhněte až úplně zpět, na dno velkého sálu se schodišti, kde je nově spuštěný výtah. Čeká jen na Laru :-)) Skočte do něj, zmáčkněte tlačítko a výtah vyrazí nahoru. Zničte veškerý odpor, přeskočte z výtahu na schodiště a jděte stále známou cestou zpět. Neustále likvidujte ozbrojence a jejich vzteklá psiska, až se dostanete do míst, kde Lara našla na začátku vysokozdvižný vozík. Zlikvidujte poslední dva otrapy a užijte si závěrečnou animaci z Anglie.
Po animaci naskočte na římsu a rychle ručkujte doleva. Používejte tlačítko pro zrychlení, protože římsa brzy upadne. Na konci římsy se vytáhněte nahoru a vylezte na další stupínek. Stojíte na plošince se skluzem, takže sjeďte dolů, na konci se odrazte a skočte na další plošinu. Přeskočte na římsu nad kterou jsou dva veliké kameny, spusťte se na římsu pod vámi a ručkujte doleva za roh. Na konci přeskočte vzad, chyťte se římsy za vámi a bleskově přeručkujte doprava, protože římsa za chvíli upadne. Vytáhněte se nahoru a na plošince se otočte doleva. Nyní by měla být před Larou mírně do kopce zvednutá dřevěná lávka. Přeskočte na ní, bez zastavení doběhněte na konec, odkud se odražte na tyč, která ale vydrží maximálně jen dva veletoče, než se vytrhne. Rychle se tedy zhoupněte a chyťte na římse před vámi. Povyskočte a vytáhněte se až na vrchol. Tady se otočte proti zvonu nad vámi, pomocí kotvičky se po něm zhoupněte a chyťte prvního krápníku. Krápníky se ale bortí, tak se na nich moc nezdržujte a všechny tři co nejrychleji přeskákejte. Z posledního přeskočte na římsu a ručkujte doprava. Až budete na konci, povyskočte o římsu výš, opět ručkujte doprava, na konci zase povyskočte a vytáhněte se konečně na pevnou půdu pod nohama.
Popojděte pár kroků, otočte se doprava, taste pistole a rozstřelte světle zbarvený kus ledu. Projděte uvolněnou chodbou až na konec a vylezte ven. Teď pod sebou vidíte trosky letadla, ve kterém malá Lara s matkou na začátku hry v animaci ztroskotala – to je váš cíl.
Otočte se doprava a přeskočte na plošinu se skluzavkou. Sjeďte, na konci se skokem dostaňte na další skluzavku z jejíhož konce se odražte na plošinu. Cesta je evidentní, takže se dejte vlevo, přes nestabilní plošinu přeskočte na tyč, zhoupněte se a kotvičkou se přeneste do ústí chodby. Projděte a uvidíte odlétající helikoptéru. Skočte na vpravo stojící rozbité křídlo letadla, po odhalených žebrech se spouštějte dolů. Přeskočte z posledního žebra za sebe a po dvou ledových římsách se spusťte na pevnou zem. Hned po dopadu popotáhněte kotvičkou kovový zbytek turbíny letounu ke kraji. Od vrtule se dejte doleva a skočte o kus níž. Tady z bezpečí zlikvidujte agresivní kočičku a kotvičkou stáhněte turbínu z kraje dolů.
Lara je u pohupujícího se trupu letounu nad srázem. K tomu aby mohla bez obav dojít až do kabiny pilotů, musíte natáhnout obě turbíny kotvičkou do zadní části letounu, tak ho zatížit aby nesjel do hlubiny a teprve potom opatrně vstoupit. Při cestě do kabiny se spustí animace, která zase vyžaduje vaši aktivní účast.
Skočte na ledovou klouzačku před vámi, na konci se odražte na tyč, rychle se zhoupněte a skočte na další skluzavku. Přeskočte díru a po dopadu rychle rozstřelte ledovou stěnu před vámi. Za ní skočte na bůhvíkolikátou už klouzačku, pak následuje dost nejistá tyč a zhoupnutí se do bezpečí, na pevnou zem.
Opět je cesta jasná, projděte chodbou a skočte na plošinu vlevo. Přeskočte na tyč, zhoupněte se na římsu, ručkujte vlevo a přeskočte na další římsu doleva. Ta je celá hrachová, takže používejte rychlé ručkování a na jejím konci se spusťte o římsu níž. Přeskočte na tyč, zhoupněte se na dva praskající krápníky, které rychle opustíte skokem vpravo. Rychle přeběhněte bortící se plošinu a přeskočte na jedinou možnou římsu. Přeručkujte doprava, až se budete moci vytáhnout nahoru. Tady skočte na římsu vlevo nahoře, ručkujte doprava a na konci přeskočte na protější zeď se dvěma ledovými římsami. Chytnete se té vyšší a přeskočte opět vzad na zdobenou vertikální tyč, na rohu odhalené zdi. Z vršku tyče přeskočte na římsu vpravo, ručkujte stále doprava a na konci přeskočte přes propast na další římsu. Ta je zase perníková, tak sebou hoďte a na jejím konci poskočte výš, kde se konečně vyškrábete na pevnou, byť ledovou zem :-))
Vyběhněte z chodby a zatočte s uvítacím výborem nepřátel olověnou smrští z vašich kvérů. Poté po ledových plošinách vyskákejte nahoru a přes kovový zvon se za pomocí kotvičky elegantně zhoupněte na druhou stranu. Tady naskočte na lano, přefrčte po něm a na druhé straně se otvorem spusťte dolů.
Ledvou jeskyní se vydejte vpřed, až doběhnete k vodě a tam skočte na plovoucí kru. Přeskočte na druhou a střelte do ledového kvádru ve stropě. Ten spadne a vytvoří Laře další kru, na kterou může přeskočit. Z poslední kry se vytáhněte do otvoru před vámi. Tady hra trochu přitvrdí, protože musíte přeskákat přes plovoucí kry, které žene vodní proud. Dávejte si pozor na pády do vody a rychle se snažte vylézt, protože ledová voda Laře moc dobře nedělá. Až dosáhnete protějšího břehu, doběhněte ke kamenným vratům a po schodech se vydejte nahoru. Sejměte vzteklou kočku a pomocí kotvičky přeskákejte přes tři kovové zvony u stropu na druhou stranu. Tady je velká kamenná socha na podstavci, která funguje jako váhy – zatížíte jednu stranu a druhá vyjede nahoru – jak prosté. Vyskočte na pravou stranu váhy, tím sjede dolů a vy můžete kotvičkou vtáhnout na plošinku malou bedýnku. Vytáhněte se nahoru k soše, kde je zlatá dlaždice v podlaze a stoupněte na druhou stranu váhy. Tím sjede k zemi tahle strana a vy sem vtáhněte zlatou bednu. Zase vylezte nahoru a vlastní vahou zatěžkejte pravou stranu váhy s malou bednou. Ta opět sjede a vy sem můžete vtáhnout poslední bednu. Vylezte ke zlaté dlaždici nahoru a ze zvednuté levé strany sem stáhněte kotvičkou zlatou bednu. Tu umístěte na zlatou dlaždici a tím si otevřete kamenné dveře pod vámi. Jděte dovnitř a vychutnejte si další působivou animaci.
Vyzkoušejte si nově nabytý meč a zničte dveře na konci chodby dole. Následuje animace, poté běh a přeskoky po plošinách na čas. Je to dost přísné a frustrující, takže to budete asi několikrát opakovat. Rychle přeskočte vlevo, potom doprava, odtud na další plošinu, na ní se dejte vlevo a přehopsněte na plošinu před vámi. Z té se s rozběhem odražte a chyťte za protější okraj. Pokud se vám zadařilo, spustí se závěrečná animace.
Nejdřív smázněte mečem hordu poskoků a sbírejte jejich lékárničky, aby jste Laru připravili na finální holomajznu. Akce skončí smrtí posledního žoldáka a spuštěním animace.
Tak, z rozběsněné Amandy je monstrum a na Laře je, aby ho s vaší pomocí zničila. Potvora útočí rudými, tlakově ohnivými vlnami, před kterými stále uskakujte do strany. Držte si příšeru v červeném zaměřovači a útočte mečem. Nebuďte zbrklí, útočte ve správnou chvíli a držte se od krajů, jinak vás monstrum smete do hlubin. Až ji několika zásahy oslabíte a uberete zdraví, tak spadne na chvíli na zem. Rychle k ní běžte a bodněte mečem. Ona sice vzlétne, ale život se jí už neobnoví úplně na maximum. Souboj není jednoduchý, ale tenhle postup zopakujte ještě třikrát, dokud příšera nelehne a nespustí se úplně poslední animace ve hře.
Tím máte hru dohranou, ještě je tu volně přístupný level s Lařiným domem – Croft Manor – v něm jde jen o to, najít Lařinu výbavu a získat všechny secrety. Není to nic těžkého, takže popíšu jen umístění Lařína „nádobíčka“.
Za Zipem na zemi je laptop. Po jeho zapnutí se otevře trezor ve zdi a v něm je magnetická kotvička. U Alistera na stole je svítilna a pistole najdete u šatny nalevo, když zmáčknete dva nože na dřevěných podstavcích, po stranách kulatého emblému ve zdi. A konečně dalekohled, ten najdete nad bazénem, přímo u sochy koně.